teisipäev, 28. september 2010

Heitke noot paremale poole paati

Kui jüngrid olid käinud koos Kristusega 3 aastat, siis nad tundsid ennast nagu vanad kalad. Meil ei ole enam midagi õppida! Me teame kõike! Me tunneme Jumalat. Me teame kuidas kuulutada evangeeliumi. Me teame kuidas teha terveks. Me teame!

Kui Jeesus lahkus, toimus Jeesuse taevamine, SIIS nad alles avastasid, et nad ei tea mitte midagi! Kui vähe nad oskasid! Kui vähe nad julgesid! Kui väike oli nende usk! Nad ei teadnud mida edasi teha. Piibel kirjutab, et Peetrus läks tagasi oma ameti juurde ja hakkas taas kaluriks. "Kus on teie usk nüüd," oleks võinud Jeesus küsida kui ta ilmus Tibeeria järve ääres. Aga ta tundis oma jüngreid. Ta tajus nende sügavamaid vajadusi. Ta armastas neid lõpuni. Ta ütles neile: heitke noot paremale poole paati (Jh 21:6). Nad tegidki seda, ja siis nad tabasid ära, et SEE on Jeesus! Jeesusega koos on meil alati midagi uut õppida.

Vahel on staazikatel kristlastel nii, et me mõtleme, et meil ei ole enam midagi vaja, me teame kõike: mis on usk, me teame kuidas pääseb, me teame kes ei pääse. Me teame, kuidas neid aidata tuleb, et nad pääseksid, jne-jne. Aga kas me ikka teame mida me teame? Kui Jeesus ilmuks täna meie keskel, siis mida ta meile ütleks? Kas ta ütleks ka: heitke noot paremale poole ... ?

Kui me oleme juba hetke olukordadest nii kergesti mõjutatavad,- kord üles, kord alla vajudes, justkui Peetrus vee peal kõndides, - pigem alla vajudes, siis, me ei tea Jumalariigist veel mitte tuhkagi. Me oleme universumi tolm, need me oleme - Jumala mastaapides.

Mida aeg edasi, seda enam ma tunnen, et ma ei oska, ma ei tea, ma ei näe! Ma ei tunne Jumalat! Ma ei tea, kuidas on õige. Ma ei tea, mida ma pean inimestele ütlema. Ma ei tea ...

Kuid seda enam tõmbab Jumal meid enda poole. Sest me otsime Jumalat. Tema tahet. Mis on täielik ja täiuslik tahe? Ma olen lugenud, et armastuses ei ole kartust, vaid täiuslik armastus ajab kartuse välja, sest kartuses on karistus, aga kartja ei ole saanud täiuslikuks armastuses. 1Jh 4:18. Aga edasi?

Mul tuleb palju õppida ja otsida, mis on täielik. Mis on täielik Jumala tahe! Sest poolikult me tunnetame ja poolikult me ennustame (1Kr 13:9), kirjutab Paulus. Aga kui tuleb täielik, kõrvaldatakse poolik!

Üks inimene ütles mõni aeg tagasi: "Ah need või? Need usuvad ju poolikult!" Seda ta ütles minu kohta. Aga ma olen selle üle isegi õnnelik, sest see paneb enam ja enam otsima Jumalat. Aga ma ei ütle rohkem midagi. Võibolla see inimene parandab meelt ühel päeval, ma väga loodan, et me saame kord olla üheskoos Jumala ees ja ülistada Jumalat igavesti. Praegu ma seda ei näe. Aga andku Jumal talle arnu! Taevas ootab meid ees palju üllatusi.

Me kõik usume poolikult. Selles on tal õigus. Mul on palju õppida. Meil kõigil on palju õppida! Paulus ütles: praegu me näeme poolikult, siis aga tunnetan täiesti. Kas ma olen apostel või?! Kes meist võib pidada ennast apostli vääriliseks? Kui Paulus tunnetas poolikult, siis, kes olen mina? Null nuka peal.

Ma pean õppima ...

Kommentaare ei ole: