pühapäev, 28. veebruar 2010

Isa: poeg, sa ehk ei tunne mind

Armas poeg,

Sa ehk ei tunne mind, kuid mina tunnen sind ja tean sinust kõik (Ps 139:1). Ma tean, millal sa maha istud ja millal sa tõused (Ps 139:2). Kõik su teed on mulle tuttavad (Ps 193:3). Isegi su juuksekarvadki on kõik ära loetud (Mt 10:30). Sest sind on loodud minu näo järgi (1Ms 1:27). Minu sees sa elad ja liigud ja oled (Ap 17:28), sest sa oled minu sugu (Ap 17:28). Enne kui ma sind emaihus valmistasin, tundsin ma sind (Jr 1:5), ma valisin sind enne maailma rajamist (Ef 1:4). Sa ei ole juhus, sest iga su päev on kirjutatud minu raamatusse (Ps 139:16). Mina seadsin ettemääratud aja, millal sa sünnid ja kus sa elad (Ap 17:26). Sa oled nii imeliselt loodud (Ps 139:14). Ma kudusin sind su ema ihus (Ps 139:13) ja ma olen kandnud su eest hoolt emaihust alates (Ps 71:6). Need, kes ei tunne mind, on andnud minust väära pildi (Jh 8:43). Mina ei ole kauge ja vaenulik, vaid olen armastus (1Jh 4:16) ja mina tahan anda sulle oma armastuse (1Jh 3:1) lihtsalt selle tõttu, et sina oled minu laps ja mina olen sinu isa (1Jh3:1). Mina pakun sulle rohkem kui su maine isa kunagi suudaks sulle anda (Mt 7:11), sest mina olen täiuslik isa (Mt 5:48). Iga hea and, mille saad, tuleb minu käte kaudu (Jk 1:17), sest mina hoolitsen su eest ja täidan su vajadused (Mt 6:31-33). Minu plaan su tulevikuks on täis lootust (Jr 29:11), sest ma olen sind armastanud igavese armastusega (Jr 31:3). Minu mõtteid sinu suhtes on rohkem kui liiva mererannal (Ps 139:17-18) ja ma tunnen hõisates sinust rõõmu (Sf 3:17). Ma ei loobu kunagi tegemast sulle head (Jr 32:40). Ma tahan teha sinule head ja tunda sinust rõõmu kõigest oma südamest ja kõigest oma hingest (Jr 32:41) ning tahan sulle ilmutada suuri ja imelisi asju (Jr 33:3)! Kui sa otsid mind kogu südamest, siis sa leiad mind (5Ms 4:29). Olgu sul rõõm minust ja mina annan sulle, mida su süda igatseb (Ps 37:4), sest mina olen see, kes olen andnud sulle need igatsused (Fi 2:13). Mina võin korda saata palju rohkem kui sa oskad mõeldagi (Ef 3:20), sest mina olen sinu suurim julgustaja (2Ts 2:16-17). Olen samuti see Isa, kes toetab sind raskustes (2Kr 1:3-4). Kui su süda on murtud, olen su ligi (Ps 34:19). Otsekui karjane hoiab oma karja, nii olen minagi kandnud sind süles oma südame lähedal (Js 40:11). Ühel päeval kuivatan mina su silmist kõik pisarad (Im 21:2-4). Olen sinu Isa ja armastan sind, nii nagu armastan oma poega Jeesust (Jh 17:23), sest Jeesuses on väljendunud minu armastus sinu vastu (Jh 17:26). Tema on täpne pilt minu olemusest (Hb 1:3). Ta tuli näitama, et olen sinu poolt ja mitte sinu vastu (Rm 8:31) ja jutustama sulle, et ma ei arvesta sinu üleastumisi (2Kr 5:18-19). Jeesus suri, et sina ja mina oleksime lepitatud (2Kr 5:18-19). Tema surm oli minu armastuse väljendus sinu suhtes (1Jh 4:10). Mina loobusin oma armsast pojast, et saada sinu armastust (Rm 8:31-32), ja miski ei saa sind enam lahutada minu armastusest (Rm 8:38-39). Tule tagasi koju ja kogu taevas tunneb sellest rõõmu (Lk 15:7)! Olen alati olnud Isa ja jään alati Isaks (Ef 3:14-15). Minu küsimus sulle on: kas tahad saada minu lapseks (Jh 1:12-13)!? Ma ootan sind …(Lk 15:11-32).

Armastuses, Sinu isa,
kõikvõimas Jumal

3 kommentaari:

Inna ütles ...

Väga hea idee! Soovitaksin ehk ühte asja: parema loetavuse huvides võtta kirjakohad teksti keskelt välja ja panna nad kõige lõppu nt viitega nagu: Kasutatud kirjakohad:

Margus Veisveer ütles ...

Kui ma paneksin viited kõige lõppu, siis inimesel, kes ei ole piibliga varem tuttav, on üksjagu raskem kirja sisu siduda piibli kirjakohtadega.

Üks mõte oli lisada ka lingid, kuid sel juhul alagaks lõputu edasi-tagasi jooksutamine blogi ja piibli vahel, mis pole mõistlik ja kiri muutuks mustriks.

Sellisel juhul saab inimene samal ajal piiblis "näpuga" järge ajada ja ühtviisi ka kasuliku kogemuse, kuidas piiblist midagi üles otsida.

Kirjakohtade fondid tegin minimaalseks, loetavuse huvides.

Aitäh!

Maimu ütles ...

Kirjutan piibli kohad yles ja saan pikemalt lugeda . See on nii hea artikkel , rahustav ja usaldav , suur tanu ja Jumala hoidu Jnglite kaitset meile koigle siin vaikesel maakeral