laupäev, 13. veebruar 2010

Vaimu mõtteviis I

Mõtteterad on mõistusele samad mis seadused tegudele; nad ei valgusta mitte üksnes vaimu, vaid ka juhivad ja õpetavad meid.

Joseph Jourbet, Prantsuse kirjanik-moralist.

ME TAHAME olla terved ja õnnelikud, kuid seda meie tingimustel. Tavaliselt me ei taha maksta seda hinda, mida nõuab õige elamine. Kuid õige elamine toob kaasa mitte ainult füüsilised muutused, vaid ka emotsionaalsed ja vaimsed muutused.

Inimese vaim sünnib uueks momentaalselt, aga mõistus ja mõtted peavad muutuma samuti koos uuestisündinud vaimuga. Selle täitmine nõuab ajaliselt elupikkust innukust, tahet ja võitlemist. See uuendus on vajalik kõigile juhul, kui soovitakse omandada ja tegutseda rhema põhjal, andes omaltpoolt öeldud sõnadele loova jõu, mis mängib eluliselt tähtsat osa.

Vastuolu tekib siis, kui me saame uuestisünnitatud, kuid me ei muuda oma mõttemaailma eesmärgiga mõista enam Jumala mõtteid ja tahet, mida ta ütleb isiklikult. Jumal saab või ei saa vabalt liigelda uues elus mõttemaailma kanali kaudu.

Kui te ütlete koguduses, et Issand rääkis sulle, ja hiljem laps küsib kodus, et "Issi, mina küll ei näinud, et sa oleksid Jumalaga rääkinud?" - siis laps arvab, et sa valetasid, eks ole? Nüüd tuleb see teoloogiliselt ära seletada. Et "Kallis laps, oled sa kunagi näinud oma mõtteid?!" "Ei ole," vastab ta kohe. "Siis on su pea tühja täis, ja mõtteid üldse pole?" "Mul on mõtted!" "Kuid näita, kus need on, ma pole neid iialgi näinud?! Sa ei saa neid näha. Need on kusagil, aga sa ei näe neid. Isegi kui sa neid ei näe, siis ometi on need kusagil olemas, eks ole?"


Ja see toimib nii, et kui mina kohtun Jumalaga, siis sina ometi seda ei näe. Jumal on nagu sinu mõtted. Piibel ütleb, et Jumal on Sõna. Mis on sõna? Sõna on mõte, mis on vormistatud sõnadesse. Mina kohtun Jumalaga, ja Jumala mõtted puudutasid mind, minu mõtteid nähtamatul tasemel ja minul tekkis mõttevahetus oma Isaga mõttevahetuse kaudu. Jumal on sarnane mõttega. Me ei näe oma mõtteid, kuid nad on siiski olemas ja Jumal on nagu mõte, ma ei näe Jumalat, aga ta on olemas.

Kommentaare ei ole: