esmaspäev, 13. veebruar 2012

Kuidas Jumala Vaim töötab?

"Kuidas Jumala Püha Vaim töötab?" või toimib huvitab kõiki inimesi, mitte ainult kristlasi.

Ma olen selles suhtes saanud selguse, mis on isiklik, sisemine kindel veendumus. Aga nagu piibel ütleb, siis iga vaimne ilmutus tuleb läbi testida. Miks? Sest see võimaldab meil aru saada sellest, mida Jumal parasjagu teeb või tahab teha ja kas see on õige teema. Üks võimalus sellist selgust saada on võrrelda saadud sõnumit piibli sõnumiga, kuid see ei pruugi anda anda selgust käesoleva hetke plaanist (rhema) või tegevusest, kui see just ei ole prohvetliku ettekuulutuse ilmselge täitumine, mis läheb kokku piiblis öelduga. Teine viis, mida ma isiklikult ühtelugu kogen, on võrrelda sõnumit mõne teise sõnumiga ja vaadata, kas need ühtivad, mis suundades või punktides need sõnumid kattuvad, annab mõtteainet ja vahel toob selgust ning võib anda usukindlust. Me vajama absoluutset usukindlust. See ei ole lihtne.

Minul ei ole Eestis vaimulikke isasid, kuigi paljudel on, näiteks pastor või mõni vanem kristlane, kes talle on eeskujuks. Mul kahjuks pole jah. Aga mina vajan ka kedagi - käega katsutavat, kelle mõtted võiksid inspireerida mind. Ja mul oli ja on see eeskuju David Wilkersoni näol teenistuse tulemusel. David on küll igavikus, aga tema töö jätkub Jumala Vaimu juhtimisel. Ma näen ja kogen seda püsivalt. Kuidas ma siia pilti siis ära mahun?

Jumala Vaim räägib minu vastu nagu iga teise kristalse vastu. Kuid vahe on selles, et inimestena meil on erinev tunnetus, kellel nõrgem, kellel ilmselgelt terav nagu kahe teraga mõõk (piibel kirjutab nii). Kui inimene suhtleb oma Jumalaga, siis ta õpib Jumala Vaimu tundma, kuuleb ta häält, mõistab tema isikut, teeb koostööd. Minu koostöö Jumalaga on üsna lihtne. Kui Jumal midagi räägib, siis ma kogen seda kohe ja mul on vajadus see sõnum üles kirjutada. Vahel see juhtub öösel, vahel päeval, kuid kunagi ei tea, millal see juhtub täpselt. Aga ma kogen seda väga sageli. Kuid ka selle juures, et mul on kindel veendumus, et sõnum on audentne, kontrollin ma seda kui see sisaldab punkte, mida ma ei tea. Kuid mõnikord olen ma sisemiselt nii kindel, et ma ei tee kontrolli. Siis on aga Jumal minu vastu olnud eriti armuline. Sest see on selline usus käimise tunnistus, ma saan sõnumi, olen veendunud 100%, et see on audentne ja siis selgub, et ongi nii. See ehitab üles minu usku. Jumalal võib sellest hea meel olla. Ja ma usun, et ta soovib minuga enam ja enam koos töötada. Kuid siis, kui ma selliseid äratundmisi kogen, siis ma saan sageli näha Jumala au, kui sama sõnum tuleb välja mõne teise teenistuse kaudu, näiteks tuleb David Wilkerson praktiliselt sama sõnumiga välja. Mina ei tea, kuidas on see võimalik, et minu sõnum ja Davidi blogis avaldatu kattuvad päeva pealt, aga seda juhtub väga sageli. See ei ole minu poolt ette kavatsetud trikk. Kui see juhtub, kogen suur sisemist rõõmu Jumala heldusest enese suhtes ja mõtlen, õnnis on mees, kelle vastu Jumal ikka räägib.

Mul oleks palju näiteid ette näidata, kus ma olen avaldanud sõnumi ja siis saabub mulle sõnum Wilkersoni blogist. Ma ei ole mitte kunagi kasutanud Wilkersoni blogi enda idee loomiseks, ideede saamiseks, umbes, et mis ma täna blogin! Vaid see on olnud vaid nii, et ma olen oma sõnumi ära postitatnud ja siis selgub tagant järgi, saan teada, et ka Wilkersoni blogis avaldati sarnase sisuga teema. See tundub uskumatu, ma tean, aga nii see on. Ja siis ma mõtlen alati, et Jumal teeb seda asja kogu maailmas, Tema Vaimu läbi. Sest kui Jumala Vaim midagi teeb, siis sõnum on sama, sellest tuleneb ka arusaam, et Jumala Vaimu kuulates ja järgides saavad erinevad kogudused teha samu asju ja oikumeeniliselt üksteist mõista ning olla üksmeelsed. Jumala Vaim võimaldab olla üksmeelsed ja teha seda Jumala austuseks, mida sa siis parasjagu teed ja teised teevad.

Sama kehtib ka sõnumite puhul, kui sõnum on sarnane, siis see võib olla Jumala tahe. Kuid kõige selle juures vajad sa alati autoriteetset kanalit, mis on puhas, pühitsetud, mida sa võid usaldada oma sõnimitega võrdelemisel. Mitte iga prohvet pole nö õige jumalamees ja iga sõnum Jumalalt, avaldamiseks (paljud sõnumid on personaalsed), kuid kindlasti prohvet, keda Jumal on kutsusnud.

Te võite kõik prohveteerida, ütleb Jumala sõna, aga katsuge sõnumid läbi ja selleks vaadake, kas kuskil on veel kedagi, kes saab sarnast sõnumit. Vanasti oli prohveteid vähe, usaldati üht suurt või teatud mehi, sest Jumal rääkis vaid prohvetite kaudu; aga täna on Püha Vaim välja valatud ja kõik kristlased, kes on saanud Tema vaimu ja kellel on prohvetiand, on kutsutud seda andi treenima, et seda kasutada Jumala auks ja inimeste teenimiseks ning Jumala rahva pühitsuseks.

Näiteks saad lugeda viimast, sarnase sisuga sõnumit siit:

Kommentaare ei ole: